INterview ★ Uroš Timić


••••••••••••• ☆ Uroš Timić ☆ •••••••••••••
• • • • • • • • ★ INterview ★ • • • • • • • •

1. Za one koji ne znaju, recite nam par crtica o sebi. 

Rođen sam u gradu pored Beograda, Smederevu, što je i plus i minus jer sve imamo (u Beogradu), a retko šta imamo kod nas. Skoknemo, ali moramo daleko da skoknemo. Od malena sam voleo knjige i ne znam šta je to tačno što me provuklo knjigama i sećam se anegdote (ako se to anegdotom može nazvati) kada me je baka pitala da mi kupi nešto za neku Novu godinu (imao sam oko 10ak godina tada) i kada se sasvim šokirala kada sam joj tražio da mi kupi knjigu, a htela je da me vodi u prodavnicu igračaka. Sećam se i koja je to knjiga bila. Sa 10 godina sam se oprobao u prvom romanu, to je bila sveska A4, sa nekih 50ak strana i škrabopisom, roman koji smo pročitali moj najbolji drug i ja i koji je ostao negde izgubljen. Sa 19 sam započeo "Osmi život" moj prvi ozbiljni roman, ostavio prvo poglavlje da čeka još tri godine i sa 22 godine ga završio, a sa 24 objavio. "Četrdeset dana" je izašao 2016. godine i evo, tri godine nakon duže pauze, čekamo moj treći roman "Reptil"


2. Da li pišete nešto što znate da je trenutno popularno ili pišete za svoju dušu, pa kome se svidi-svidi?

S obzirom na to da ne objavljujem u kontinuitetu, s obzirom na to da imam stalan posao, pisanje vidim kao čistu ljubav, nešto Božansko, dar koji je dat određenima i nesebično i neskromno ću reći da smatram da imam taj dar. Skrnavljenje tog dara je pisati zarad novca ili popularnosti. Dakle, pišem ono što mi mozak, podsvest, moje unutrašnje ja govori.


3. Gdje sve možemo uživati u vašem pisanom djelu? 

Moj sajt Uros Timic je poklon svim mojim čitaocima na kojima mogu naći dosta neobjavljenih priča, na zvaničnoj fejsbuk stranici Uroš Timić, može se naći i poezija,  a koželi da prati mene kao pesonu @timicuros je moj jedini pravi instagram nalog. Isto tako možete me naći i na youtube-u - UrosTimic.


4. Gdje možemo kupiti vaša tiskana djela? 

Na sajtovima Delfi i Vulkan knjižara, mada se mogu naći i u samim knjižarama. 

"Četrdeset dana je ostalo još nekoliko primeraka kod mene, tako da se i direktno od mene, po jeftinijoj ceni mogu naručiti. 

Drugi linkovi za kupnju mojih knjiga:

Laguna - knjiga " Četrdeset dana"

Vulkan - knjiga "Četrdeset dana"

Laguna - knjiga "Osmi život"

Vulkan - knjiga "Osmi život"

Amazon - knjiga "Osmi život"

Delfi - knjiga "Četrdeset dana"

Delfi - knjiga "Osmi život"


5. Bi li za sebe rekli da stojite čvrsto na zemlji ili ste češće glavom u oblacima?

Nekad sam bio glavom u oblacima, pa sam stajao čvrsto na zemlji, sada sam Uroš ni na nebi ni na zemlji. Zavsisi od doba dana, situacije, ljudi, kreativnog zanosa itd. Voleo bih da sam malo više na ovom svetu, ali mislim da sam u nekom paralelnom univerzumu...


6. Koji žanr vam je omiljena tema pisanja?

Misterija, misterija i što više misterije. Trenutno je na #Bookmate aplikaciji aktuelan serijal "Paklena rapsodija" koji možete da pratite na toj aplikaciji. Otprilike da smatram da je to neki vrhunac mog stvaralaštva do sada. Dok ne izađe "Reptil", a onda publiku očekuje šok. Dakle volim misteriju, triler, dramu, horor, fikciju, avanturu...


7. Kako dobivate ideje za pisanje?

Bukvalno mogu da vidim zgužvanu paklicu cigareta na ulici i da u sekundi moj mozak formira priču na deset strana od tog prizora. Tako da moja krunska čakra radi punom parom i prima signale iz univerzuma, reaguje na nešto na šta drugi ljudi ne reaguju i o tome pišem. Bavim se temama koje ljudi ne vole ni u realnom životu i to je možda i moje prokletstvo jer pišem nešto o čemu je teško i misliti, a kamoli suočavati se tim. Imao sam situacije da su ljudi vraćali "Četrdeset dana" uz komentare da je knjiga preteška, a najčešći su komentari da osobe nisu mogle da prestanu da plaču uz taj roman... Dodajem, to je dakle, drama, sa primesama horora. Kada uspete da spojite to... Onda samom sebi skidate kapu 😄


8. Je li vam teško dočarati dijalog likova?

Uvek dijaloge izgovaram naglas (dobro, ne baš uvek), ako mi previše izveštačeno i pozorišno zvuči, onda gledam da izmenim. Srećom, tu su i urednici da nam malo pomognu da se ti dijalozi dočaraju na što bolji način. Inače baš volim dijaloge...


9. Koji aspekt pisanja vam je najteži?

Uvek imam inspiraciju, ali recimo, kada u horor pričama uspem da prestravim samog sebe pa moram da se zaustavim, ili kada sam tokom određenoh delova "Četrdeset dana" morao da se zaustavim jer nisam mogao da prestanem da plačem, ti aspekti su mi bili najteži... Imao sam i nekoliko pesama koje sam pisao U TOKU nervnih slomova, plakanja i lomljenja stvari po kući 😄 Te pesme možete naći na mojoj fejsbuk stranici i prepotstaviti koje su.


10. Pišete li sa već isplaniranim kosturom radnje ?

Recimo da imam kostur radnje, ali se taj kostur u toku pisanja promeni oko 200 puta. Pisac u sebi nema jednu ličnost, nego oko 200 ličnosti koje se bije međusobno, pa u skladu sa tim i nastaje roman... Kraj...hm... Zavisi.


11. Kako izabirete imena likova u vašim knjigama? Je li ta imena imaju neko značenje?

Ja se u svojim delima bavim obezličavanjem jer je akcenat na radnji, tako da je tamo neko selo "Nesvakidašnje selo" i nema konkretan naziv. Junaci imaju obična imena, samo mi se u par navrata desilo da mi za određenog junaka padne određeno ime na pamet... Ne bavim se imenima toliko. I ja sam dobio ime Uroš samo zato što se mojoj majci dopalo 😄


12. Koje vas knjige inspiriraju? 

Kada sam bio klinac to je bio Hari Poter serijal kojim sam bio opsednut. Sada volim gotičke horore sa zamršenim radnjama, volim, recimo "Majstora i Margaritu"... Volim Edgara Alana Poa. A od domaćih autora me je zasenio Filip Grbić sa "Ruminacijama o predstojećoj katastrofi" i "Prelestom". Takva dela će uvek da me fasciniraju. Takođe izuzetno cenim pisanje Lidije Ćirić, Tihomira Stanišića, Ksenije Pešić i Nikole Dumitraškovića (to su neki savremenici koji moraju da budu, po mom mišljenju, zastupljeniji u medijima nego što jesu).


13. Kako izgrađujete karaktere svojih likova?

Uvek, uvek, uvek u skladu sa radnjom. Teško je pitanje... Ali da, prvo razmatram radnju, pa mi onda lik dobija karakter jer kako se odvija radnja i kako želim da se dalje odvija, takav će lik biti...


14. Opišite nam svoj kutak gdje nastaju vaše pisane čarolije. 

Moja soba je moj kreativni haos, moj krevet je moja kancelarija i lap top u krilu. Nisam baš zanimljiv po tom pitanju, bitno mi je da bude udobno...


15. Koji su najveći izazovi i prepreke s kojima ste se, u početku, kao neafirmirani pisac, susreli?

Ovo pitanje bi moglo da bude esej. Reklama pre svega i pronalaženje svog mesta u svetu već postojećih giganata. Mislim da još uvek nalazim to mesto, ali mislim i da mu se približavam. Teško je istaći se i teško je ubediti publiku da ste kvalitet, kada se ipak, više ceni kvantitet.


16. Pišete li i sad nešto? 

Da, da. Eto, čekamo "Reptila", a aktuelan je serijal "Paklena rapsodija" koju možete da čitate na servisu #Bookmate i jedna priča izlazi jednom mesečno.


17. Koji su vam budući planovi?

Imam u planu knjigu iz dva toma koja bi bila neka vrsta svega i svačega, ali uglavnom fantastike, to sam najavio još pre Reprila, ali ne znam da li da je ostavim za kasnije ili da se već sada upustim u koštac sa tim jer mi je preveliki zalogaj kada pomislim šta sam sve imao u planu...


18. Je li vam lakše pisati iz prvog ili trećeg lica?

Iz nekog razloga, u prvom licu mi je lakše, ali i lepše da pišem...


19. Je li vam lakše poistovjetiti se sa muškim ili ženskim likovima?

Pa valjda sa muškim 😄


Na kraju svega, slobodno dodajte još riječ dvije za svoje čitatelje.

Čitajte, čitajte i samo čitajte i istražujte, nemojte samo da se fokusirate na mejnstrim autore, malo pročačkajte police sa domaćim piscima i nađite nešto što vam odgovara, a nije toliko zastupljeno u medijima...

Zahvaljujemo Urošu na divnom druženju uz virtualnu kavicu,







Primjedbe

Popularni postovi